Troubleshooting steps to try to resolve the Code 10 or Code 43 or Code 31 or Code 22 Errors in the Device Manager for Bluetooth® or Wireless (Wi-Fi) device. Before trying any of the following troubleshooting steps, Intel strongly recommends updating your Intel Wireless or Bluetooth drivers to the latest version. Check with your OEM for the latest drivers available for your system or visit Download Center if you are using an Intel Generic Driver. These errors in Device Manager for Bluetooth or Wireless (Wi-Fi) Devices can be caused by many different issues. Usually, a Code 10/43 error is a temporary error, generated when Device Manager can't start the hardware device. However this error is considered a generic message indicating an unspecified problem. This most commonly occurs after running a Windows* Update that includes Wi-Fi or Bluetooth updates. A Code 10, 22, 28, 31, 43, or 45 error in Device Manager can occur when: To get the latest generic drivers from Intel, you can automatically update your drivers using the Intel® Driver & Support Assistant. If the issue persists after testing with the latest Intel Wireless or Bluetooth drivers please proceed with the following recommendations: Restore the system from the restore point. If the wireless network problem happens recently, and if you have ever created a restore point or there is an automatic system restore existed, try to restore the computer to a point before the problem began. Reset your PC. If the problem persists after all troubleshooting steps are completed. Please back up your personal files, then reset the PC back to its original configuration. To learn more about the system restore and system reset, refer to Recovery options in Windows. Check and enable the Bluetooth component from Basic Input/Output System (BIOS) setup.Codes 10, 22, 28, 31, 43 or 45 Errors in Device Manager for Bluetooth® or Wireless (Wi-Fi) Devices
Important
Important Intel recommends that customers update their Intel Wireless or Bluetooth drivers to the latest version to address several of these code errors. In addition, Intel strongly recommends that users contact Microsoft and follow recommendations issued by them on this issue before proceeding. This might include a clean installation of the Operating System. Notes
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デバイス・マネージャーにおける Bluetooth® またはワイヤレス (Wi-Fi) デバイスのコード 10、コード 43、コード 31、コード 22 のエラーを解決するためのトラブルシューティング手順。
大事な |
インテルは、次のトラブルシューティング手順を試す前に、インテル® ワイヤレス ドライバーまたは Bluetooth ドライバーを最新バージョンにアップデートすることを推奨します。システムで利用可能な最新ドライバーについては OEM にお問い合わせ ください。インテル・ジェネリック・ドライバーをご利用の場合は ダウンロード・センター にアクセスしてください。 |
Bluetooth またはワイヤレス (Wi-Fi) デバイスのデバイス・マネージャーにおけるこれらのエラーは、さまざまな問題が原因となっている可能性があります。通常、コード 10/43 エラーはデバイス・マネージャーがハードウェア・デバイスを起動できない場合に生成される一時的なエラーです。しかし、このエラーは未指定の問題を示す汎用的メッセージだとみなされています。
これが最も多く発生するのは、Wi-Fi または Bluetooth のアップデートを含む Windows* アップデートを実行した後です。
デバイス・マネージャーにおけるエラーコード 10、22、28、31、43、または 45 は、次のような場合に発生する可能性があります。
- Bluetooth を有効にできません
- デバイス・マネージャーの Bluetooth またはワイヤレス (Wi-Fi) デバイスの横に黄色の感嘆符 (!) が表示されています
- デバイス・マネージャーの Bluetooth またはワイヤレスデバイスのプロパティに status = "このデバイスは起動できません。(コード 10)STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE」
大事な | インテルは、インテル® ワイヤレス ドライバーまたは Bluetooth ドライバーを最新バージョンに アップデート し、これらのコードエラーのいくつかを解決することを推奨しています。また、ユーザーは、プロセスを進める前に Microsoft に 問い合わせ、この問題に関する同社の推奨事項に従うことを強くお勧めします。これには、オペレーティング・システムのクリーン・インストールが含まれる可能性があります。 |
ノート |
|
インテルから最新のジェネリック・ドライバーを入手するには、 インテル® ドライバー & サポート・アシスタント を使用してドライバーの自動更新を行ってください。
- 一部のお客様は、ドライバーを再インストール後にシステムの コールドリブート を実行することで、問題を修正したと報告しています。つまりデバイスを完全にシャットダウンして、該当する場合はバッテリーなどすべての電源を取り外してから、もう一度電源をいれます。インテルは、このトラブルシューティングの手順を最初のアプローチとして推奨しています。
最新のインテル® ワイヤレスまたは Bluetooth ドライバーでのテスト後も問題が解決しない場合は、次の推奨事項に進んでください。
- ワイヤレス機能が有効になっていることを 確認 します。Windows で Wi-Fi ネットワークに接続する を参照してください。
- システム BIOS を最新バージョンに アップデート するか、BIOS をデフォルトに リセット します。BIOS アップデートのサポートに関しては、マザーボードについては、マザーボードの製造元、またノートブック PC、一体型については OEM (正規機器製造元) を参照してください。コンピューター製造元のサポート・ウェブサイト。
- お使いのシステムで動作している Wi-Fi アダプターと Bluetooth デバイスを識別してから、こちら (ワイヤレス・ドライバーのクリーン・インストール) に説明されているクリーン・インストールの手順に進みます。この手順は Bluetooth ドライバーにも適用されます。
- デバイス・マネージャーにおける Wi-Fi デバイスと Bluetooth デバイスの表示例は、以下のスクリーンショットをご覧ください。
- 利用可能な Windows* アップデートをすべて インストールします。
- ワイヤレス・ドライバーのクリーン・インストールを実行します。ワイヤレス / Bluetooth ドライバーのクリーン・インストールは、新しいドライバーのインストール時に競合を起こす可能性のある以前のインストール・ファイルを削除するために推奨されるトラブルシューティングの手順です。
- インテル® ワイヤレス・デバイス。例: インテル® ® Wireless-AC 9560 160MHz
- インテル® Bluetooth デバイス例: インテル®® ワイヤレス Bluetooth®
- Wi-Fi / Bluetooth デバイスをアンインストールすると不明なデバイスとなる場合がありますが、これは予想通りの動作です。デバイスはドライバーを再インストールすると、再度認識されます。
- インテル® ワイヤレス・デバイス。例: インテル® ® Wireless-AC 9560 160MHz
- PC を 再起動します。
-
復元ポイントからシステムを 復元 します。ワイヤレス・ネットワークの問題が最近発生した場合、また復元ポイントを作成したことがあるか、システムの自動復元が存在している場合は、問題が起こる以前のポイントへコンピューターを復元してください。
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PC を リセット します。すべてのトラブルシューティング手順が完了した後に問題が継続する場合。個人ファイルをバックアップし、PC を元の構成にリセットします。
システムの復元とリセットについては、 Windows の回復オプションを参照してください。
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基本入出力システム (BIOS) セットアップから Bluetooth コンポーネントを確認し、有効にします。
- この後にもシステムがまだエラーを表示する場合は、相手先ブランド製造会社 (OEM) に問い合わせてさらにサポートを受けてください。