Validated scenarios for a Processor Swap Test If the issue only follows one of the processors, this indicates that the other processor is the root cause of the issue. Contact Intel Support for assistance. In this scenario, the issue may only follow one of the processors. However, take notice that some motherboards may require a specific BIOS version to fully support the processor's model number and its respective spec codes. Confirm first with your motherboard manufacturer to guarantee that both processors are fully compatible with the motherboard and BIOS version installed. Then, if the issue follows just one of the processors, you can isolate it as the root cause of the issue. Some processors do not feature integrated graphics (usually they have the letter F in their CPU number). When swapping the non-working processor that has integrated graphics with the one that has no integrated graphics (CPU number with F), make sure that you have a working video card when performing the swap. In this scenario, you must confirm that the BIOS version on all motherboards used for testing is fully compatible with the processor model number and its spec code. This is because an issue may only appear in one of the computers if there is a compatibility issue with one of the motherboards. If all motherboards used for testing are confirmed to be fully compatible with the processor model number and its spec code, then the processor may be isolated as the root cause. In this scenario the processor may be isolated as the root cause of the issue. However, you must first confirm that the motherboard and its BIOS version installed is fully compatible with the processor and its respective spec codes. How to Identify My Intel® Processor Troubleshooting No Display and No Boot Issues on Intel® Boxed Processors Overheating Symptoms and Troubleshooting For Intel® Boxed ProcessorsScenarios for Using a Processor Swap Test to Help Isolate an Issue
Note
Related articles
Related Products
This article applies to 56 products
プロセッサー・スワップ・テストで検証済みのシナリオ
- コンピューターが動作していません。
- ランダム・ブルー・スクリーン・オブ・デッド (BSOD)。
- Tjunction に近いまたはそれ以上の温度で動作するプロセッサー (オーバーヒート)。
- ランダムなシステムクラッシュ。
- 全体的なコンピューターの低パフォーマンス。
- その他のあまり一般的ではない問題 (個々のメモリーが動作しない、PCI Express* (PCIe*) 検出やパフォーマンスの問題など)。
- シナリオ #1: コンピューターは、同一の 2 つのプロセッサー (つまり、同じプロセッサー・モデル番号と仕様コード) を使用してテストされています。
問題がいずれかのプロセッサーに続く場合、もう 1 つのプロセッサーが問題の根本原因であることを示します。サポートが必要な場合は、インテル® サポート にお問い合わせください。
- シナリオ #2: コンピューターは、プロセッサーのモデル番号が異なる 2 つのプロセッサーを使用してテストされています。
このシナリオでは、問題はいずれかのプロセッサーに続く場合があります。ただし、マザーボードによっては、プロセッサーのモデル番号とそれぞれの仕様コードを完全にサポートするために特定の BIOS バージョンが必要となる場合があります。
両方のプロセッサーがインストールされているマザーボードと BIOS のバージョンと完全に互換性があることを保証するには、まずマザーボードの製造元に確認してください。その後、問題がいずれかのプロセッサーに続く場合、問題の根本原因として特定できます。
メモ |
一部のプロセッサーは、内蔵グラフィックスを搭載していません (通常は CPU ナンバーに F 文字が含まれています)。 グラフィックスを内蔵している動作しないプロセッサーと内蔵グラフィックスを持たないプロセッサー (F を搭載した CPU ナンバー) を切り替える場合は、スワップを実行する際にビデオカードが動作していることを確認してください。 |
- シナリオ #3: プロセッサーは正常に動作している既知のコンピューターでテストされています。
このシナリオでは、テストに使用するすべてのマザーボードの BIOS バージョンが、プロセッサーのモデル番号とその仕様コードと完全に互換性があることを 確認 する必要があります。マザーボードの 1 つに互換性の問題がある場合、いずれかのコンピューターにのみ問題が表示される可能性があるためです。
テストに使用するすべてのマザーボードがプロセッサーのモデル番号と仕様コードとの完全な互換性が確認されている場合、プロセッサーを根本原因として分離することができます。
- シナリオ #4: その他すべての必須コンポーネント (マザーボード、電源、メモリー、ビデオカード (該当する場合) は、個別にテストされ、プロセッサー以外の動作が確認されています。
このシナリオでは、プロセッサーが問題の根本原因として分離されている可能性があります。ただし、まず、マザーボードとインストールされている BIOS のバージョンが、プロセッサーとそれぞれの仕様コードと完全に互換性があることを 確認 する必要があります。