Solution for how to install Intel® Graphics Driver 26.20.100.8141 or newer drivers when receiving Original Equipment Manufacturer (OEM) installation errors. When installing the Intel graphics driver, the following message appears: "Your system has a driver that is locked to manufacturer specification. Please try downloading the latest driver from the manufacturer's website to update. Exit code 1". The steps below will remove Original Equipment Manufacturer (OEM) customizations for your platform. If your OEM doesn't have an available DCH driver, Windows Update will most likely not install any customizations after you upgrade to driver 26.20.100.8141 or newer. If you experience any issues such as flickering, blue screen (BSOD), timeout, detection, and recovery (TDR) failure, etc., reinstall the latest OEM driver for your platform. If you receive an OEM error when installing graphics driver 26.20.100.8141 or newer, follow these instructions: Intel Graphics DCH Drivers are unlocked to upgrade freely between Original Equipment Manufacturer (OEM) drivers and the Intel Generic Graphics Drivers on Download Center starting with driver 26.20.100.8141.Graphics Driver Installation Error: "Your system has a driver that is locked to manufacturer specification."
Caution
• Integrated graphics with the 6th generation to 10th generation Intel® Processors
• Intel® Arc™ discrete graphics and/or integrated graphics with the 11th generation or newer generation Intel® Processors
• Intel® Arc™ Pro discrete graphicsRelated articles
Related Products
This article applies to 126 products
相手先ブランドインテル® Graphics Driver製造元 (OEM) のインストール・エラーが発生した場合に、 26.20.100.8141 以降のドライバーをインストールするための解決策。
インテル・グラフィックス・ドライバーをインストールする際に、次のメッセージが表示されます。
「お使いのシステムには製造元の仕様にロックされたドライバーがあります。更新するには製造元のウェブサイトから最新のドライバーをダウンロードしてください。終了コード 1"。
注意 |
以下の手順により、お使いのプラットフォームの OEM (相手先ブランド製造業者) のカスタマイズを削除します。OEM に利用可能な DCH ドライバーがない場合、ドライバー 26.20.100.8141 以降にアップグレードした後で、Windows Update によってカスタマイズがインストールされない可能性があります。 ちらつき、ブルースクリーン (BSOD)、タイムアウト、検出、復旧 (TDR) エラーなどの問題が発生した場合は、お使いのプラットフォーム用の最新の OEM ドライバーを再インストールしてください。 |
グラフィックス・ドライバー 26.20.100.8141 以降のインストール時に OEM エラーが表示される場合は、次の手順に従ってください。
- お使いのシステムに、第 6 世代インテル® インテル プロセッサー 以降など、サポートされている世代のプロセッサーが搭載されていることを確認します。 プロセッサーの世代を確認するには、こちら でプロセッサーを識別する方法を参照してください。
- システムにサポートされているオペレーティング・システム (OS) バージョンがあることを確認します。このドライバーは、Windows* 10 64 ビット版バージョン 1709 (「Redstone 3」とも呼ばれます) 以降に対応しています。OS のバージョンを確認するには、OS の識別方法 こちら を参照してください。
- 以下の適切なリンクから、お使いのシステムに適したドライバーをダウンロードしてください。
• 第 6 世代から第 10 世代のインテル® プロセッサーとの統合グラフィックス
• 第 11 世代以降のインテル® プロセッサーでディスクリート・グラフィックスおよび / または統合グラフィックスをインテル® Arc™
• ディスクリート・グラフィックスインテル® Arc™ Pro - Windows Update が以前の OEM ドライバーを自動的に再インストールしないように、インターネット接続を切断します。
- ダウンロードした .exe ファイルを実行します。
- インストール処理中に「インストール」ステージに到達したら、「カスタマイズ」ボタンをクリックします
- [クリーン・インストールの実行] チェック・ボックスはオンにしないでください。
- ドライバーのインストールが完了したら、[オプションの再起動] ボタンをクリックします。
- Windows の [スタート] アイコンを選択し、[設定] 歯車 アイコンをクリックして [更新とセキュリティ] に移動します。
- Windows Update を選択し、再インストールする OEM によるカスタマイズがある場合は [更新プログラムの確認] をクリックします。
インテル・グラフィックス DCH ドライバーはロック解除されており、ドライバー 26.20.100.8141 以降のダウンロード・センターで正規機器製造元 (OEM) ドライバーとインテル・ジェネリック・グラフィックス・ドライバーとの間で自由にアップグレードできます。