Steps to check if your system is using the most up to date graphics driver. How can I check if my system is running the latest Intel Graphics driver? It is not required that you have the latest graphics driver installed on your system. However, if an issue is encountered with the graphics driver, then we recommend updating to the latest driver to check if the issue can be resolved. See Why Would I Want to Upgrade My Graphics Driver? for more information. Method 1: Use Intel® Driver & Support Assistant to automatically detect if your system has the latest graphics driver (Recommended) Download the Intel® Driver & Support Assistant to automatically check if you have the latest drivers. If you have the latest graphics driver, no graphics drivers will be offered. If you do not have the latest driver, one will be offered as seen below. For more information, see the Intel® Driver & Support Assistant FAQ. Method 2: Manually identify if you have the latest driver from the Intel Download Center Understanding the Intel® Graphics Driver Version Number How to Install an Intel® Graphics Driver in Windows® 10 & Windows 11*How To Determine if Your System is Using the Latest Intel® Graphics Driver
Note We recommend that you check first with your computer manufacturer and use the latest driver software provided by them to avoid potential installation incompatibilities. Intel supplies generic versions of Graphics Drivers for general purposes. Computer manufacturers might have changed the features, incorporated customizations, or made other changes to the graphics driver software or software packaging. Related articles
Related Products
This article applies to 231 products
システムが最新のグラフィックス・ドライバーを使用しているかどうかを確認する手順
システムで最新のインテル・グラフィックス・ドライバーが実行されているかどうかはどのように確認できますか?
システムに最新のグラフィックス・ドライバーがインストールされている必要はありません。ただし、グラフィックス・ドライバーに問題が発生した場合は、最新のドライバーに更新して、問題が解決するかどうかを確認することをお勧めします。詳細については、 グラフィックス・ドライバーをアップグレードする理由 を参照してください。
手記 | インストールの非互換性を回避するために、最初に コンピューター 製造元 に確認し、製造元が提供する最新のドライバー・ソフトウェアを使用することをお勧めします。インテルは、一般的なシステム構成で使用するために、汎用バージョンのグラフィックス・ドライバーを提供しています。コンピューターの製造元がグラフィックス・ドライバー・ソフトウェアまたはソフトウェア・パッケージの機能を変更したり、カスタマイズしたり、その他の変更を加えている可能性があります。 |
方法 1: インテル® ドライバー & サポート・アシスタント を使用して、システムに最新のグラフィックス・ドライバーがインストールされているかどうかを自動的に検出する (推奨)
インテル® ドライバー & サポート・アシスタントをダウンロードして、最新のドライバーがインストールされているかどうかを自動的に確認します。最新のグラフィックス・ドライバーをお持ちの場合、グラフィックス・ドライバーは提供されません。最新のドライバーをお持ちでない場合は、以下のように提供されます。詳細については、インテル® ドライバー & サポート・アシスタント FAQ を参照してください。
方法 2: インテル・ダウンロード・センターから最新のドライバーがあるかどうかを手動で識別する
- インテル® グラフィックス を 識別 し、インテル® グラフィックス を 確認 します (例: インテル UHD グラフィックス 730)。
- お使いのシステムのインテル・®グラフィックスのバージョンを 識別 し、インテル・グラフィックス・ドライバーのバージョンを 確認 します (例: 31.0.101.4972)。
- ダウンロード・センター にアクセスして、検索バーに インテル® グラフィックス (手順 1 で識別) を入力します。
- グラフィックスの製品に応じて、複数のオプションを使用できます。適切なもの を選択します 。
- ページ上の最新バージョン (「最新」とマークされています) と、手順 2 で識別したシステムのグラフィックス・ドライバーのバージョンを比較します。
- たとえば、下の画像では、31.0.101.5186_101.5234 が最新のドライバーであるため、31.0.101.4972 は古いバージョンです。